possums from hell - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marcowaterval - WaarBenJij.nu possums from hell - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marcowaterval - WaarBenJij.nu

possums from hell

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Nieuw zeeland is ver verwijderd van de rest van de wereld en heefd ook geen vijanden, geen drugs, maffia, wapens of teroristen.
het is echter allemaal niet zo vredig als het lijkt, het land wordt bedreigt door een beest ,half wasbeer half aap, ze noemen het:DE POSSUM!!!!! aaaaaarrrgggg.
het liefste beestje dat ik ooit gezien heb maar hier is hij vijand van het volk nr.1.
DOOD AAN DE POSSUM!!!!.
zo heeft ieder land zn eigen problemen;)
nu serieus
de vorige keer was ik in greymouth waar ik een paar dagen geschuild heb voor de regen, elke dag werden mensen gedropt met de kiwiexperiance bus, dat is een makelijke manier van reizen, dan hoef je zelf niet na te denken, bus pikt je op je springt die dag uit een vliegtuig of van een brug en je word bij de volgende backpacker gedropt en volgende dag doe je dat weer ,zo ga je dan nieuw zeeland rond. wel leuke mensen ontmoet op die bus die ik steeds weer tegen kwam terwijl ik langs de westkust naar het zuide reisde.
de feestdagen kwamen er aan en ik wist niet goed waar ik die door wou brengen dus reed ik wat verdwaald rond tot ik in mount cook aankwam waar ik met israeliesch en japanners 3 dagen tv keek en dus niks van kerst mee kreeg. met nieuwjaar werdt ik gewekt door een boer die niet blij was dat ik in zn wei kampeerde, ook een gelukkig nieuwjaar zeg ik, en uiteindelijk was hij best in orde.
toen ging ik opweg naar blenheim waar ik traver opzocht (de smit van alice springs) die daar op een bruiloft was
, leuk hem nog eens te zien.
ik was net de dag voor de bruiloft en iedereen was in de feeststemming dus er werd al flink gezopen en gegeten. volgende dag vertrok ik weer want op die bruiloft heb ik verder niks te zoeken, en met een mooie omweg over french pass kwam ik in nelson waar ik ging mountain biken met een engelsman, hij deed downhillen met zn speciale fiets en beschermde kleren, ik met mn ongeveerd (made in china) prul.
hij had minder lef als zn outfit deed vermoeden en ik moest steeds op hem wachten onder aan de berg. ik had ook mn eige visstekje waar ik een week lang de zon zag opkomen en onder gaan maar geen vis gevangen heb, dus reed ik verder naar abel tasman np. waar ik een paar dagen gewandeld heb en nog wat met de motor rond scheurde tot de benzine op was en ik moets lopen voor het eerst deze reis!!
uiteindelijk mn visstekje in nelson weer opgezocht. ik had de japanse meiden in de backpacker sushi beloofd maar ik ving natuurlijk niks (wel weer een hengel gebroken) haha.
nu heb ik in 6 weken vissen er 2 gevangen haha het houd je van de straat.
kwam ik nog een hollands koppel tegen die gaan met de zeilboot rond de wereld, s avonds hadden we spekpannekoeken jamjam!! super leuke mensen.
ik ging weer terug met de boot naar het noordeiland en begon langs de oostkust omhoog te rijden ,overal schape, 1000de witte bolletjes wol, ze worden gefokt voor wol en vlees maar het schijnd dat de echte nieuwzeelanders er ook andere dingen mee doen ,haha eerst zien dan geloven.
uiteindelijk een paar dagen over de tongariro vulkaan gelopen (super mooi). daarna weer verder naar taupo, korter en korter bij auckland ,wat het einde van mn reis betekend, er was hier een festival waarbij iedereen zig als ridder verkleed en dan elkaar met een zwaard de kop in slaat voor punten ,grappig.
ook was er een speedboot race ,een soord trekker trek ,maar dan op het water.


met andere woorden ik heb hier niet veel uitgespookt

gewoon overwinteren, relax, zo lang het nog kan

groente

o ja voor foto s : ga naar google en vul in foto s nieuw zeeland, ik weet zeker dat je wat moois vind

  • 27 Januari 2008 - 06:07

    Daniel:

    He marco, nog een gelukkig nieuwjaar gewenst, :D een beetje laat, maar ach ja.

    Groeten, D.

  • 27 Januari 2008 - 07:40

    Dion:

    Die vent zal het wel leuk hebben gevonden met mtben! haha! :-)

    Volgens mij heeft de possum zelfs afgelopen week de Nederlandse krant gehaald!

    Veel plezier weer met je reis!

  • 27 Januari 2008 - 08:54

    Winny:

    Hi Marco - Happy New Year. Hope your Christmas was great. Sounds like you have had and are having a great time in New Zealand. All the best and take care and watch out for the Possums!!!

  • 27 Januari 2008 - 18:14

    Minoo:

    hey marco are u free yet!!! be happy & amused :d

  • 28 Januari 2008 - 01:33

    Fred Klein:

    hey bmw driver from indonesia marco,
    I come in june -july to new zealand,but your are back at home,maybe see you in some years in netherland,greetings the german,bmw worldtraveller,and greetings to michel the switzerland bmw driver,i think you will see him again,Fred.
    Be carefull with your trekkingsandales????

  • 28 Januari 2008 - 19:26

    Bram S.:

    hey marco,

    Leuk dat ik je nog op msn sprak voor dat je ging mountainbike die dag..ik ging ook die zondag met de atb groep(ik heb ook iedereen doe groeten voor je gedaan die je moet..haha) Ik had trouwens ook niet anders verwacht dat jy eerder onder was met down hill, al had je een kinderfiets..haha!!!

    Hey nog veel fun en we zien er naar uit als je terug thuis bent....

    groetjes

    Bram Sch....

  • 28 Januari 2008 - 21:14

    Petra:

    hoi broertje,hier nr oma:0174421950
    van pap moest ik doorgeven dat hij een boete voor te hard rijden in new zeeland heeft ontvangen.tot snel!! groetjes petra

  • 30 Januari 2008 - 18:48

    Lia:

    Je verhalen zijn om te smullen. Hoewel je zo te lezen een Kerstmaal hebt gemist. Ga je nog een boek uitgeven? Beste wensen voor 2008!

  • 08 Februari 2008 - 08:54

    Loes:

    hey marcootje!

    Echt veel leuke dingen meegemaakt he! balen dat we bijna naar huis moeten! Ikke ga wel huilen. Als ik terug ben kunnen we samen huilen in ons rouwproces! Ik kom zeker terug en dan ga ik zorgen dta ik een residents word! Iig veel plezier je laatste daagjes (klinkt niet goed he:() en een goeie resi terug!

    Byeye
    Loes

  • 18 Februari 2008 - 18:30

    Rene En Georgette:

    ik hoop je innen kort weer in caestert te zien. de geruchten gan snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2008

thuis

27 Januari 2008

possums from hell

18 December 2007

nieuw zeeland

11 November 2007

bijna in nieuwzeeland

14 Oktober 2007

foto s

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 57423

Voorgaande reizen:

29 Mei 2006 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: