nieuw zeeland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van marcowaterval - WaarBenJij.nu nieuw zeeland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van marcowaterval - WaarBenJij.nu

nieuw zeeland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

18 December 2007 | Nieuw Zeeland, Greymouth

waarom ik er geen foto s op zet is omdat ik geen foto s meer gemaakt had, dat is hier in nieuw zeeland wel anders, hier is nog eens wat te zien, een geweldig mooi land, behalve dat het konstand regent.
ik klaag niet, ik zeg het alleen maar.
ik had drew dusontmoed in nepal en nu liep ik hem hier in melbourne weer tegen het lijf, hij is een van de bazen van het gp ciruit hier en dus een hoge piet. hij ging naar zo n rijkeluisfeestje en ik ging mee, het was in het huis van peter janson een rijke artestieke kerel die midden tussen alle wolkenkrabbers een joekel van een huis heeft vol schilderijen en opgezette dieren, leeuwen tijgers en zelfs een girafe. hij nodigde me uit om in zn huis te overnachten, de laatste 3 dagen voor ik naar nz. land vloog. hij had ook een landgoed buiten de stad en daar gingen we heen in zn 7,2 liter twin turbo rolls rolls auto, sodemieters!!! die vent is gestoord! hij heeft zn hele leven geracet en dat kon je merken, 200km/h over de kleine weggetjes.
de hele dag met spike (zn james, zal ik maar zeggen) in de tuin gewerkt, s avonds met spike terug en ik had het hele kasteel voor mij alleen, ik was voor een nacht koning van melbourne, haha.
helaas moest ik om 5 uur s morgens mn kasteel verlaten en naar het vliegvld opweg naar auckland.
ik leef budget zoals alle long time travelers, maar in auckland had ik een groot probleem ,een alcohol probleem, ik vond een belgies beer cafe dus iedere avond zat aan de duvel en hoegaarden, en dat terwijl ik iegenlijk zo goed als gestopt was met bier drinken.
ook maar alvast een ticket naar huis geregeld, anders komt er toch niks meer van.
het duurde een eeuwigheid eer ik mn motor eindelijk terug kreeg van de douane, die lui zijn niet vooruit te branden, en weet je dat het verschepen van aust. naar nz. land me 2 keer zo veel kost als het verschepen naar rotterdam!!!
o ja ik had ook nog een ongelukje in melbourne, ik reed bij een auto de deur in de kreukels, en daarna nog een andere auto geramt, 2 auto s schade en geen verzekering, toch nog goed afgelopen hoor.
ik ging nog samen met moran een israelie een aoto kopen, niet voor mij maar voor hem, die israelies zijn daar goed in en voor 1000 dollar kocht hij een mooi autootje dat is pricies wat het schepen van mn motor koste!! dus ik had beter een auto gekocht en de moto naar huis gestuurd.
ik ben meteen naar het noorden gereden waar je over het strand kunt scheuren wat ik dus 2 dagen gedaan heb. op weg naar beneden ontmoete ik anja en holgart , een duits kopel die door siberie naar japan gereden zijn en vandaar naar nz land gevlogen, gezellig geluld en toen weer alleen verder naar barbara en rick die ik op northfolk eiland ontmoet had. daar de pony s de voeten bij gewerkt en naar het zuiden waar ik mn duitse vrienden weer tegen kwam en we voor een paar dagen samen reden.
ik had trouwens plots een ingeving en kocht vishengel plus toebehoren en begonte vissen. ik gooi in en meteen had ik een joekel van een forel die we met zn driee op aten, het was ook meteen de laatste vis die ik ving. ik probeer elke dag opnieuw maar een twede heb ik nog niet gevangen. wel kocht ik vandaag een nieuwe hengel want die andere MADE IN CHINA prul brak in twee, terwijl ik een platbek breedstaart walvis beed had.
heb toen afscheid genomen van mn duitse vrienden en ben in het bos gaan wandelen voor een paar dagen, op mn sandalen door de modder, tot mn voeten begonnen te bloeden (sandalen en modder ,slechte combi.). een jager ontmoet en mee op hertenjacht, hij zag er profecioneel uit met zn camouflage pak en geweer, maar ook had hij een fel oranje muts, dat is waarschijnlijk de reden waarom we niks vingen.

oke dan

ik ben vissen

groetjes uit midworld

  • 18 December 2007 - 07:15

    Daniel:

    het moet niet gekker worden geloof ik, jammer dat er geen big brother camera ploeg met je mee is gegaan, dan hadden we alles mee kunnen maken. :D

    Zeg, nog veel plezier en tot de volgende keer weer.

    Groeten, Fam. Huysmans

  • 18 December 2007 - 08:55

    Francoise:

    Leuk verhaal Marko, je maakt nog es wat mee op je reizen. Leuk om eens Koning te spelen vind je niet?
    Geniet er maar van en ik kijk uit naar je volgende avontuur. Ik zal vanavond alles vertellen aan Trevor and Natalie. Liefs Waasie

  • 18 December 2007 - 11:45

    Bram S:

    hey Marco...

    Ik was al weer benieuwd wat je nu allemaal weer meegemaakt had... leuk man!

    Op naar je volgende avonturen, en laat ons weer verrassen....???

    grt Bram S


  • 18 December 2007 - 19:42

    Sonja Und Kim:

    Hi Marco,
    schön von dir zu hören!!
    Wir sind in der Schweiz zum Snowboarden und schlafen im Campingbus, brhhh schön kalt.
    Liebe Weihnachtsgrüße ans wunderschöne Neuseeland!!


  • 18 December 2007 - 21:45

    Noel En Yet:

    dit is nou echt dat je kunt zeggen dat je door schade schande wijs wordt marco,geweldig.
    plezierige feestdagen aan de andere kant, en succes.oet tebannet.

  • 19 December 2007 - 00:22

    Loes:

    hey Marco!

    Ben jaloers op je avonturen! Hier gebeurt echt niets spannends (maakt de kans dat ik weer heelhuids thuis kom wel groter natuurlijk:)) NieuwZeeland is mooi he?! Tazzie is een beetje als dat dus ook super! Denk dat t beter is vanaf je motor dan vanuit de auto hoor! heb jezelf nog geschoten? Ikke had n zwijn geraakt, maar die huppelt nu (misschien iets minder vrolijk) nog steeds rond in de outback! Ik kijk uit voor de tazzieduivels, jij kijk uit voor de zandvliegen, die lusten je ook wel!

    Groetjes!!!

  • 19 December 2007 - 20:03

    Webmaster Rosa:

    he maan geweldig met diene blikmetwielen
    boe is ut stickerke gebleeve vaan ludo hihi gooi kilomeeters op de globe enne unne zoalige keersemis maan

  • 20 December 2007 - 18:36

    Leopold. Hogenhuis:

    Hee Marco,

    Altijd leuk weer die berichten van jouw.

    Vandaag nog met Robert op pad geweest.

    Koud genoeg hier, zal je tegenvallen.

    Let je wel een beetje op , niet dat je

    een hondshaai vangt?

    Groeten Teacher.


  • 20 December 2007 - 21:33

    Robert:

    Wie is die man ook weer met die lange haren ? life goes one , time flyes ,en jij hebt de tijd van je leven .Als ik weer met de "MEISTER" ben meegeweest komen de verhalen weer los ( nostalgie ? of zijn we gewoon twee ouwe lullen geworden !!!?? ) Het is af en toe nog steeds vreemd dat je al zo lang weg bent . Maar haast je niet ,er is nog zoveel te beleven ( niet vergelijkbaar met het limburgse land natuurlijk ,met al zijn "bruisende " gehuchten !!! ,toppaarden en vooral hun baasjes !! je weet niet meer wat je mist Marco !!! Dus blijf wild ,en geniet !!! see you ! de bende van de familie Spronck !!

  • 27 December 2007 - 18:50

    Ome Andre:

    Leuk verhaal weer.We hebben voor de kerst weer kunnen schaatsen hier.Gezelige kerstdagen en gezond 2008.totziens. gr. uit `sGravenzande

  • 08 Januari 2008 - 19:02

    Peter Dassen:

    Hallo Marco we volgen je op de voet.

    Groetjes,
    Peter Koen Corrie Renee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greymouth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2008

thuis

27 Januari 2008

possums from hell

18 December 2007

nieuw zeeland

11 November 2007

bijna in nieuwzeeland

14 Oktober 2007

foto s

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 57448

Voorgaande reizen:

29 Mei 2006 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: