iran part 2 - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van marcowaterval - WaarBenJij.nu iran part 2 - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van marcowaterval - WaarBenJij.nu

iran part 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Augustus 2006 | Iran, Shīrāz

salam.
ik weer ,in shiraz dit keer. ergens in het midde van het land.
ben since vorige keer naar marsuleh gereden een flinke rit maar supper mooi ,ik voel me helemaal thuis .het is net of ik in het swartswald rond rijd alleen in plaats van gras groeit hier rijst.in de bushbush geslapen want die hotels hier waren erg duur,het is een toeristenstadje voor iraniers.werd de hele nacht wakker gemaakt door honden die hier ook wouden slapen en spinnen zo groot als onze grote huisspinnen alleen deze springen wel 3 meter.getverdemme.
s morgens werd ik gewekt door een boer die graag op de foto wou,oke dan.
onderweg naar volgende stad trapt zo n idioot voor mij vol op de rem ,ik knal dr bovenop daar vloog mn koffer weer door de lucht.mn oliekruik sprong kapot de hele auto vol olie maar geen schade.begon die vend over geld maar toen ik begon over politie reed hij weg.gelukkig gebeurde het voor een garage dus weer met de hamer aan de gang en na een uurtje timmeren zat alles redelijk op zn plaats.naar qazvin gereden ,daar waren alle hotels vol dus door naar karaj,een beetje duur maar de pijp was leeg en dan is geld niet belangrijk meer.volgende morge 6 uur vertrokke naar teheran,ik denk voor de spits,maar na 5 km fille en ik precies in de spits in teheran en daar wil je niet zijn want die lui zijn echt gek . geen regels en politie staat er bij en kijkt er na want die hebben niks te vertellen hier in iran.hotel gevonden dacht ik,mooie kamer dus ik laat mn helm op de kamer achter ,kom ik onder mag de motor niet binnen dus het gaat niet door.ik krijg mn geld trug maar mn helm dat is een probleem.ik zeg ,mn helm licht boven.no mister no room,zegt hij.ik zeg nee mn helm licht boven.no mister no room!.ik wil geen room maar mn helm!maar wat ik ook probeer het wort alleen maar erger.ik de straat op en met tekeningen mensen proberen duidelijk te maken wat er aan de hand was.zonder over drijven heeft het 2 uur geduurd en een hoop ellende met potitie tot ik mn helm weer had.hotel gevonden volgend avontuur mn visa.twee dagen van hot naar haar gestuurd ,een hele lijst met handtekeningen en stempels en op het einde krijg ik een kladpapiertje mee dat zecht dat ik mag blijven.kan iemand mij vertellen wat ik hier 2 dagen gedaan heb!!!
nog wat site seeing en toen naar hamadan waar een grote grot is waar je met bootjes doorheen kunt.supper druk ,allemaal zwarte kopjes en ik was de atractie van de dag en moestmet iedereen op de foto. een keer is niet erg maar verder zoek maar een andere gek.van hamadan naar esfahan ,een mooie tocht en een mooie stad.een rondlijding gehad en aan de waterpijp gehangen,ik als nietroker zie daar echt de lol niet van .mooie moskee s en bruggen.nog iemand ontmoet die al 5 jaar reist en dat betaald door in parijs een apartement te verhuren. mn achterband vervangen want ik miste een paar noppen en toen op naar shiraz 100km tevoren gestopt en in het veld geslapen.nog bij zo n boer achterop de brommer water gehaald door de distels heel mn voeten vol.volgende morgen persepolis,allemaal ouwe stenen,haden ze net 5 bussen studentes gedropt en dat heb ik geweten,vooral toen ze hoorde dat ik niet getroud was was iran de beste plaats om te trouwen zijden ze.ik snel gevlucht voordat mijn huwelijk al gerangeerd was.hihi
in shiraz die gast die al 5 jaar rondliep weer gespot en samen een hotel ,dus halve prijs .
ikga nu de man van het internetcafe proberen duidelijk te maken dat de foto s op deze pagina moeten doei

  • 20 Augustus 2006 - 15:19

    Abi:

    hoi morca wij zein weer terug van turkye en je maakt daar toch weer wat mee he

    vandaag ben ik met rocco naar buiten geweest en het was nog al moderig en dat heb ik geweeten mij gezigt zat vol nou mazzels en doei

  • 21 Augustus 2006 - 08:36

    Ron:

    eeey marco-tje,'
    je maakt me daar weer de nodigge dingen mee heh!
    volgende keer moet je je koffer op sturen per lucht-post, zo vliegt ie verder.

  • 21 Augustus 2006 - 19:16

    Morena:

    marco hoe is het met mij goet

  • 22 Augustus 2006 - 07:58

    Daan:

    He marco, het gaat nog allemaal goed zie ik. het is weer een mooi stukje tekst dat je geschreven hebt. Veel suk6. :D

  • 22 Augustus 2006 - 19:19

    Krullo,s Slagharen:

    hoeveel kamelen krijg je als bruidschat mee
    wij hebben hier wel wat schapen heeeeee
    kiek goed uut

  • 23 Augustus 2006 - 19:48

    Leony:

    nou marco je maakt er wel een toppie reis van als ik zo lees allemaal.
    2 weken terug nog bij je ouders geweest met Ronald en de kids, ze vonden het wel jammer dat je r niet was.
    geniet verder van je reis en avonturen.

  • 26 Augustus 2006 - 15:29

    De Patjes:

    Hey Marco, tis leuk om te lezen allemaal. Vind t geweldig om te lezen, hopelijk heb je het nog steeds zo naar je zin als hoe je deed vertellen voor vertrek. Oook hoop ik voor jou dat t weer beter is dan hier(BAGGER). De groetjes en tot snelles maar weer. P.s. als ik weer eens beltegoed heb zal ik eens reageren op je smsje :)
    Groetjes van de Patjes.

  • 26 Augustus 2006 - 15:55

    Bram S:

    hey hey marco... zo te horen gaat het je steeds beter af...!!!! heb je nog wel zin om terug te komen??? hier bij ons gaat alles wel zijn gangetje...

    grt Bram


  • 27 Augustus 2006 - 12:00

    Maud:

    Hey Marco, wat een avontuur!! De laatste 2 Iran-stories had ik nog niet gelezen, ik lag wat achter.Het is maar goed dat je een relaxed karakter hebt.Als je thuis bent moet je de ANWB maar flink de oortjes wassen.De verslagen zijn geweldig om te lezen.Vandaag alweer de laatste dag van het Preuvenemint.Ik zal een op je drinken.Let maar goed op in al die landen. Tot de
    volgende x
    Gr. Maud

  • 28 Augustus 2006 - 17:47

    Pieter En Petra:

    ha duffe,
    bijna getrouwd he. het wordt nog eens wat me je.
    in de tuin hebben we nog steeds geen flikker gedaan en de vakantie is al om. dus met andere woorden als je terug komt is alles nog steeds hetzelfde.
    pe, wilt ook iets ze3ggen maar weet nog niet wat even wachten........
    hier komt het (5 min. al aan het denken)
    pe, vraagt wat met die turk gedaan hebt die in je tas zat te vroeten?
    en waar is mijn DVD van the thin red Line godverdomme!!!

  • 30 Augustus 2006 - 19:01

    Andre:

    groetjes uit `sgravenzande ook van opa en oma wevolgen je elke week tot mails ome andre

  • 03 September 2006 - 12:37

    Marielle:

    hey Marco,
    tja die krullen die doen 't 'm he!! Zie je de kids al voor je? Bruin, met blonde krullen.... Maar goed dat je gevlucht bent.. ha ha.
    Misschien kun je dat koffer overigens beter op je rug binden??
    Nog veel plezier!!
    groetjes Marielle
    ps groeteh van Juud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Shīrāz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2008

thuis

27 Januari 2008

possums from hell

18 December 2007

nieuw zeeland

11 November 2007

bijna in nieuwzeeland

14 Oktober 2007

foto s

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 57527

Voorgaande reizen:

29 Mei 2006 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: