wild west pakistan - Reisverslag uit Lahore, Pakistan van marcowaterval - WaarBenJij.nu wild west pakistan - Reisverslag uit Lahore, Pakistan van marcowaterval - WaarBenJij.nu

wild west pakistan

Door: Webmaster

05 September 2006 | Pakistan, Lahore

ik weer nu uit pakistan het bevalt prima beter als iran. vorige keer zat ik in shiraz een stad die wat tegen viel maar het werd daarna echt een geweldig avontuur.
eerst naar sirjan gereden,een kleine stad met een super hotel en toch goedkoop ,das mooi,midden in de woestijn niks te beleven. daarna naar rayen waar een groot kasteel stond heel mooi ook de omgeving met in de verte hoge bergen midden in de woestijn.een herberg gevonden ,de motor kon binnen en toch drie keer mn koffers moeten sluiten omdat er weer zo n nieuwsgierige in gekeken had.van rayen naar bam een lange rechte weg met zwarte bergen in de verte het was net of ik in een schilderij van die krullebol van tv reed.bam is helemaal verwoest ,ook de hostel is niet meer dan een garage en iedereen leeft hier in containers ,maar de hostel is gezellig samen met david een zwitser voorband verwisseld en gekookt voor de eigenaar en nog wat lui.ook zijn er een hoop africaanen die drugs smokkelen van afganistan ,iedere dag komen er nieuwe ,aardige lui beetje wazig.heb hun eten op gegeten want mit al die bolletjes in hun buik hadden ze geen honger meer.
nog naar het zwembad geweest midden in de woestijn splinternieuw en er is hier dan ook niemand die kan zwemmen das lachen .s avonds lach er een irakees op mn kamer die snachts in mn spullen zat te snuffelen,heb hem gezecht dat ik dat niet leuk vond.
tegen de voorgevel staat een oude endfield waarvan de eigenaar de aardbeving niet overleeft heeft net als het beroemde fort dat totaal verwoest is.3 dagen eigenlijk niks gedaan tot er een frans koppel piere en dominique binnen kwam met een mercedes camper en we besloten samen naar pakistan te gaan.volgende dag om 5 uur vertrok ik want ik moest nog een visa regelen in zahedan,wouden ze me terug naar teheran sturen 2000km.ja daaag.na een hoop poespas toch gekregen maar moest naar bank geld storten,kreeg ik een politie escorte,dat betekent een agent rijd ik in het midden en een soldaat met kalasnikof achterop de politiemotor.escort naar de grens waar ik een spaanse vader david samen met zn dochter catrina tegen kwam en ook de fransen kwamen even later aan dus waren we in totaal met vijven .achter een legertruck vol soldaten aan gereden tot de pakistan grens die ondertussen dicht was en dus kampeerden we hier in niemandsland.volgende dag eindelijk naar pakistan dachten we.dus niet!!want een leider van baluchistan was vermoord door het leger en daar waren ze niet blij mee.grote zwarte rookpluimen en geweerschoten klonken in de verte dus werd ons geatviseert nog een nachtje te blijven slapen.kwamen er nog twee man aan met een landrover richart en dwire uit ierland en wales ook onderweg naar australie gezellig kom dr bij.s avonds brachten we een bezoekje aan het dorp ,niet mijn idee want de helft is beroepsmoordenaar en de andere helft smokkelt drugs.later speelde twee man gitaar en viel iedereen in slaap.volgende dag om 6 uur vertrokken met een agent die met ons mee reed niks aan de hand,een grote woestijn 70km/h want de franse gaan niet harder.op eens werd het een echte woestijn alles geel de lucht de weg alles vol zand,de zon kwam nouwelijks door en het was tering heet.eind van de dag in een dorp voor quetta gestopt want het was donker.we moesten in politiebureau overnachten gewoon bij de gevangenen.maar zover kwam het niet want de fransen die alles flouwekul vonden gingen het dorp verkennen terwijl politie en leger dat zeer afrade.ik douche en toen ik buiten kwam een heel leger op het erf hoop paniek ,melitie troepen hadden de fransen mee willen nemem en na een wilde achtervolging stond iedreen op het bureau .na hoop bombarie het ene leger weg en kwam het echte leger aan die ons mee namen naar hun basis waar we twee nachten bleven en flink vet gemest werden SUPPER!!richart uit wales en ik hadden goede punten gehaald bij de hoge pieten en werden uitgenodigt om een potje polo te kijken en hebben de hele avond wat geouwehoerd.er word hier veel drugs gesmokkeld en gooit die vent ineens een zak heroine op tafel,so hey de buit van de dag.het wort hier vernieticht jaja zal wel.
onder legerbegelijding naar quetta waar we de fransen verloren en de spanjaarden papieren moesten regelen de engelsen hun auto repareerden en ik bij mensen op het terras me vol vrat met weet ik veel wat.s avonds 6 uur weer verder naar sukkur zonder fransen,het was donker en supper mooi want het was een lange vallei die geheel verlicht werd door de vrachtauto s die hier net kermisatracties zien vol lampen en reflectoren.km s ver kon je de stoet volgen,de mooiste lichtstoet die ik ooit gezien heb.om 5.30 uur stopte we en om 11 uur vertrokken we weer tot een uur of 12 s nachts waar we weer te horen kregen dat we om 7 uur vertrokken.we waren in multan aangeland allemaal rijstvelden vol waterbuffels en alles wat 4 poten heeft loopt voor een kar,ongeloofelijk kamelen waterbuffels ezels ossen.ik had genoeg van dat rijden achter een politieauto en besloot er tussenuit te knijpen maar op dat moment begon het te regenen en het regende hier al een paar dagen dus alles stond onder water.in lahore aangekomen gingen de spanjaarden naar india en de engelsen en ik op jacht naar een hotel,het water kwam tot boven de cilinders ,putdeksels waren weg ,wegen vol gaten moder en rioleringen liepen over.als een bus passeerde dacht ik dat ik verzoop.ik werd aangemoedigt door iedereen die langs de kant stond te schuilen .idioot,zullen ze wel gedacht hebben. 2 dagen met de engelsen door gebracht die gasten hebben humor maar moesten verder ,projecten van actionaid bezoeken.ikging op zoek naar brook animalhospital waar ze paarden en ezels helpen met geld van engelse en hollandse donateurs.na lang zoeken gevonden en vandaag mee gereden met de dierenartsen naar dorpen in de buurt en nu eindelijk na veel stroomstoringen een verslag doei

• 05 September 2006 - 17:10

John/daniëlle:

marco gewoon schitterend wat je in je verhalen/ervaringen beschrijft. suc6. de komende periode.

• 05 September 2006 - 18:06

Daan:

je hebt wel een zeer kleurrijke tocht gehad sinds het vorige verslag. Het is smullen van de verhalen die je schrijft. Je schrijfkunst wordt er echter nog niet beter op, maar we snappen wel wat je bedoelt. We kijken weer vol verwachting naar het volgende verslag. Daan en familie. :)

• 05 September 2006 - 18:33

Dion:

Schitterende verhalen! Je omschrijft het volgens mij perfect. ik kan me er vanalles bij voor stellen! Veel plezier verder met je reis en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

• 06 September 2006 - 06:17

Bram S:

hey krullenbol...
    je kunt straks een boek schrijven over al je ervaringen tijdens je reis... Ik wou dat ik er bij was!! Je maak ons echt jarloers... ik wens je veel succes and fun met het verloop van je reis... grt uit metropool Eijsden...!!! heb je al fotos op cd gezet/ terug gestuurd? (als backup)

grt Bram S

• 06 September 2006 - 10:00

Tonny En Fons:

geweldig marco,je zult wel moeten gaan lijnen als je terug bent want je doet niets anders dan lekker eten, maar houden zo
    groetjes

• 06 September 2006 - 13:51

Rene En Georgette:

he marco, let je wel op de putdeksels onderweg. Die liggen daar wel eens los of zijn verdwenen. Hou je taai en ik ben benieuwd of je nog een leuke partner (smid) vind.
    doei

• 06 September 2006 - 21:21

Wonderdierendokter:

hey Marco, je kunt het mooi vertellen allemaal maar wij kunnen het ons niet voorstellen hoe het daar aan toegaat.Verder geloof ik dat alles je smaakt.Let je op wat je eet? Anders kom je nooit in Australie.
    Goede reis.

• 08 September 2006 - 18:52

De Krulloos:

dat was weer smullen van je verhaal met de nodige fantasie erbij liggen we hier regelmatig onder tafel ga zo door
    xxx slagharen

• 12 September 2006 - 15:11

Maud:

Hey Marco wat geweldig dat die kamelen in een toyota busje passen. Lachen jij op die foto god mag weten waar. Zo af-en toe lig ik in een deuk.Super dat je verslagen schrijft.Wij zitten hier een beetje burgerlijk te zijn tussen Eysden en M'tricht.Wat ik ongelooflijk vind is, dat je de hitte goed aan kunt.Goede reis en tot volgende x
    Gr.Maud

• 20 September 2006 - 11:33

Tante Lia:

Hallo neef in het verre oosten. Hoe ziet je reis er verder uit? Vier je je verjaardag in Pakistan? Alvast gefeliciteerd en ik hoor graag je verdere avondturen.

• 21 September 2006 - 15:53

Mart Van Engelen:

Hallo Marco. Eindelijk de site gevonden. Mooie verhalen en geweldige foto's. Veel veilige kilometers. Ben jaloers!!
    Groet, Mart

• 21 September 2006 - 16:03

André En Paula:

Hoi Marco

't Is altijd weer goed om van je te horen. Je maakt van alles mee, echt één groot avontuur. Kijk uit en zorg goed voor jezelf. Gefeliciteerd met je 27e verjaardag. We nemen er een op je. Nog veel plezier en tot mails. De Persoontjes

• 21 September 2006 - 16:05

Op A En Oma:

Hallo Marco
    Hoe gaat het met jou? Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ook de groetjes van Opa hoor. En hoop je weer gouw terug te zien.
    Groetjes Opa en Oma

• 23 September 2006 - 16:27

De Krulloos:

hey marco van harte gefeliciteerd we hopen dat je daar lekker verwent wordt door ......en zullen er een op je nemen xxx slagharen