prettige feestdagen voor iedereen die ik leuk vind - Reisverslag uit Goa, India van marcowaterval - WaarBenJij.nu prettige feestdagen voor iedereen die ik leuk vind - Reisverslag uit Goa, India van marcowaterval - WaarBenJij.nu

prettige feestdagen voor iedereen die ik leuk vind

Door: Webmaster

27 December 2006 | India, Goa

dag mensen,al het beste voor 2007.
ik zit aan het strand in goa dat is weer wat anders na al die tijd in de himalaya.
een maand geleden had ik in nepal axel weer ontmoet en zijn meteen voor een paar dagen in de bergen gaan wandelen,het was wel leuk maar toen we smorgens om 5 uur opstonden en naar de zonsopgang keken tussen al die 7 en 8000 meter hoge bergen waren we niet erg onder de indruk en kwamen tot de conclusie dat we te lang in de bergen waren en het tijd was voor strand.we zijn toen naar katmandu gereden en heb een nieuw india visa geregeld,grote chaos op dat consulaat dus dat was al een voorproefje op india.katmandu is best mooi en de verhalen over drukte en vervuiling vielen reuze mee.een paar dagen site seeing allemaal tempels en stuppas en een tempel waar ze de doden verbranden aan de rivieroever.toen we daar waren brande er 5 vuren en het rook er als een grote barbeque,het water liep me in de mond tot ik de vuren van kortbij bekeek en de lijken zag branden.als het vuur bijna uit is word alles in de rivier gesodemieterd,waar trouwens nouwelijks water stroomd dus alles blijft na 50 m steken zodat de kinderen met de restjes kunnen spelen.
we zijn uiteindelijk vertrokken naar india, de motor starte niet en heb hem aangeduwd,uurtje later pauze en weer niet starten.die gast in pokhara had dus geen goed werk geleverd grrrrr. ik wou terug naar pokhara rijden 350 km maar plots deed hij het weer en gingen verder naar patna in india. volgende dag bijna in patna valt de motor uit en niet meer te starte,50 indieers omons heen .uitijndelijk een riksha gevonden en daar de motor op gezet,en naar het hotel gebracht in patna.daar de motoren op een bewaakte parkeerplaats gezet onder een zijl dus vijlig denk je.maar die indiers hebbe schijt aan alles en toen voor het slapen axel nog even de motoren controleerde zaten de hotel eigenaar en zn vriendjes op de motoren te spelen,axel flink pissig en mensen die mij goed kennen weten dat ik niet snel maar wel heel kwaat kan worden.ach ja ,india,wij de motoren op de trein naar mumbai gezet 40 uur later in mumbai motor gestart 10 km verder motor weer in riksja en verder naar een ander station waar we de trein naar goa hadden.ik vertel dit even snel en bespaar jullie de verhalen over stress en elende.in goa weer in een vrachtwagen naar een monteur die het waarschijnlijk kan repareren.uiteindelijk na een reis van 60 uur in goa aan het strand en alles komt goed. kerst gevierd met alle mensen die we tijdens deze reis leerde kennen met jeeps trucks en bussen,die staan allemaal hier op de camping.geen witte kerst dit jaar maar een strand vol palmbomen. wel de groete doei

• 27 December 2006 - 08:51

Dion:

Hey Marco! Jij ook nog een goede jaarwisseling! En veel plezier met het vervolg van je reis!

• 27 December 2006 - 11:52

Jordi O:

he marco, een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.
    gr jordi martine

• 27 December 2006 - 12:24

Erica:

Zo te lezen heb je fijne feesrdagen, nu nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Keep on going

• 27 December 2006 - 13:11

Boetske:

Hey Marco

Jij ook nog fijne feestdagen en veel plezier in 2007!

gr Boetske

• 27 December 2006 - 13:26

Bram S.:

Hey Marco...

Een warm kerst gehad ...lekker toch! nog heel veel fun met nieuwjaars wisseling en een grensverlegend 2007...

succes met reizen...

Doei Grt Bram S

• 27 December 2006 - 13:54

Marc En Miranda Pach:

ook prettige dagen gewenst en een mooi uiteinde en begin van 2007.

• 27 December 2006 - 17:15

Frank Wolfs:

heey marco, jij ook fijne feestdagen en unne gooie roetsj!!!

groetjes frank

• 28 December 2006 - 11:56

Ivan En Liselot :

hey marco, ook voor jou en je vrienden daar de beste wensen voor 2007, en denk maar zo, met een guzzi had je nog veel meer ellende......

• 28 December 2006 - 12:22

Leopold:

Hallo Marco,
    Super die reis van jouw.
    Houd me wel bezig met beslaan.
    Ben nog steeds niet jaloers
    maar wel een klein beetje.
    Groetjes, Teacher.

• 28 December 2006 - 14:32

Wil En Annelies:

Een hele gezellige jaarwisseling zo ver weg en nog heeeel veeeel plezier.

Gr Wil,Annelies,Kevin,Meagan

• 28 December 2006 - 19:28

Xavier:

Hoi Marco! Jij ook een goede jaarwisseling gewenst. Let trouwens maar op met die Indiers. Als je te voet verder moet, ben je over twee jaar nog niet terug.

• 31 December 2006 - 11:26

Maarten D.:

Ha Maarten,
    tjs, India daar heb ik van het jaar ook nog zo'n 12000km gemaakt, dus over indiers en vreemde motoren kan ik mee praten. doe de groeten aan Bennie en Debbie, dat Nederlandse stel met een gele unimog camper en twee honden op de camping in Agonda.
    groetjes van Ilse en Maarten.
    ps. vergeet niet naar de western ghats door te rijden!

• 31 December 2006 - 12:56

Taant Sjé:

Beste Marco.
    Je laat ons meegenieten van jou avondturen en dat is heel cool.Ik hoop dat 2007 je meer voor de wind gaat als het afgelopen jaar en dat je behouwen op je eindbestemming aankomtKijk uit na je volgend mail.
    Liefs taant Sjé

• 03 Januari 2007 - 15:40

Robert Spronck:

Heeft lang geduurt heb het niet zo op computers.
    Te gek wat je allemaal doet ,ben benieuwd of je ooit nog terug komt ?! Ik hoop het wel (sommige klanten ook ,kan jij ze weer bejegenen)ha ha !!!groeten robert,Gabrielle en kids . Hoi hoi .

• 03 Januari 2007 - 18:06

Tonny En Fons:

heel veel geluk en plezier in het nieuwe jaar en vooral een zeer goede voortzetting in je reis groetjes

• 05 Januari 2007 - 21:10

Esther En Nicole:

He Marco. heb eindelijk ook eens gekeken, ziet er allemaal stoer uit hoor! Gelukkig nieuwjaar en ik kijk snel weer. groetjes van esther en ben benieuwd wat je nog allemaal gaat meemaken.
    tot snel, groetjes nicole

• 09 Januari 2007 - 20:20

Andre:

Hoi marco de beste wensen en veel gezonde reismaanden te gaan.Dat wensen we jou toe vanaf de Dijckerwaal.Ook groetjes van Opa en Oma en een dikke knuffel aan jou.We een leuk verjaardagsfeestje van Opa gehad.En vierde gelijk hun 45 jarig huwelijks feest.Het was gezelig.Als je eens zin heb moet je eens naar Opa en Oma bellen,dat zouden ze geweldig vinden.Gr.Ome Andrè.

• 11 Januari 2007 - 18:12

De Krulloo,s:

geweldig verhaal weer maar die motorrrrrr
    brrrrrrrrrr
    al van backpacken gehoord.
    voor jou een voorspoedige reis en een gezond 2007

• 14 Januari 2007 - 21:03

Lia:

Hallo Marco,
    Vertrouwen kennen de Indiers niet. Ik dacht dat het kwam omdat we toch westerlingen zijn. Boos worden helpt was mijn ervaring maar niet leuk.Goede reiservaringen voor 2007 met veel verbaasmomenten. Liefs Lia

• 30 Januari 2007 - 17:05

Rene En Georgette :

He marco wordt tijd voor en update. Blijft je motor nou een elektrisch probleem houden of is het toch de brandstof?
    Suc6

• 04 Juli 2007 - 20:12

Roxanne:

hey waneer kom je eigelijk terug?? het is wel stil zonder de hoefsmid maar wel een fijne terug rijs de groetjes van truus willy en roxanne