india is india - Reisverslag uit Pushkar, India van marcowaterval - WaarBenJij.nu india is india - Reisverslag uit Pushkar, India van marcowaterval - WaarBenJij.nu

india is india

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2007 | India, Pushkar

hallo groete allemaal,hier een nieuw verhaal.
de motor loopt weer ,niet perfect maar hij haalt het wel tot bangkok. alleen s morgens moet ik altijd een paar indoos zoeken om me aan te duwen en indoos zijn er overal.
in goa zijn we 3 weken gebleven ,vooral in arambol ,lekker rustig . nog een hoop andere overlanders getroffen hier meestal met trucks en bussen en een enkele motorrijder. na goa een lange rit naar hampi, de weg was slecht voor een groot gedeelte maar dit zal het laatste slechte stuk zijn tot de dag van vandaag want de wegen hier in india zijn allemaal vernieuwd en van super kwaliteit.hampi is een klein dorp omringt met oude tempels en gebouwen ,overal liggen grote rotsen opgestapeld net als in de western films op tv.er was ook een festival bezig met een hoop gedans en getrommelwat ik eerst wel intresant vond maar na een tijdje in india heb ik geleerd dat ze hier iedere dag wel een rede hebben om te trommelen en vuurwerk af te schieten , ze zijn gewoon verslaafd aan kabaal en chaos.van hampi weer langzaam omhoog gereden naar het noorden, badami,bijapur zo naar elora caves wat ik geweldig mooi vond. het probleem is altijd dat als we ergens aan komen met de motor we overvallen worden door een lading nieuwsgierige indiers die je aanstaren alsof je van een andere planeet komt en je dan overspoelen met de zelfde vragen steets maar weer.whats youre name? where you from? how mutch for the bike?
ik zeg altijd dat mn naam santaclouse is en dat ik van disney land kom, axel is mohamed en woont normaal in legoland.meestal parkeren we de motoren ergens op een veilige plaats en gaan dan te voet om dingen te bezigtigen.
van elora naar ajanta en mandu. in mandu een paar dagen gebleven want het was een leuk klein dorp waar van alles te zien was en axel was ziek dus laste we twee rustdagen in. ik kan alles eten en ben net een varken, ik word nooit ziek maar axels maag is wat gevoeliger en we eten daarom vaar in duurdere restaurants om problemen te voorkomen (ik weet niet of dat veel helpt hier).van mandu naar udaipur waar ze een groot meer hebben met in het midden een kasteel ,ze hebben dit gebruikt in een james bond film en daar zijn ze heel trots op want die film word iedere avond op 10 verschillende plaatsen gedraaid.
de rest van ratjastan was voor mij een beetje eentonig ,jodhpur jaisalmer bikaner. voor mij zijn het allemaal steden met een paleis en een fort ,ontworpen door de zelfde architect. wel nog op een cameel gereden ,dat was wel leuk, eerst aan de hand van zo n camelen drijver maar dat was saai, ik zeg ik rij paard dus ik kan wel alleen dat was al een stuk intresanter, maar die kamelen lopen geen pas te snel vooral niet in dat mulle zand.
ook is hier een ratten tempel waar je op je blote voeten tussen de ratte keutels door moet lopen, t was wel lachen maar ook van dit had ik me meer voorgesteld.
ach ja india ,niet mijn land maar ik ben er geweest en weet wat het is, andere mensen komen hier ieder jaar terug en ik kom hier nooit meer
de groeten uit pushkar

  • 05 Februari 2007 - 10:53

    Brammetje Oost:

    Ha marcus krijg net je bericht binnen en ben net bezig met plannen met de trip naar australie laat je de datums weten en waar hoe spreken we nog wel af komt goed... groete b

  • 05 Februari 2007 - 17:29

    Ivo Leeksma:

    ik vind je erg cool als ik het allemaal zo leest.
    waneer ga je naar huis???
    je heb wel veel lef hoor vind ik, ik zou het niet durven ook al zal ik een miljoen krijgen dan deed ik het nog niet.
    je neefje

  • 05 Februari 2007 - 18:01

    Dion:

    Hey Santaclaus! Lol!
    Veel plezier verder met je avonturen en een goede reis.

  • 05 Februari 2007 - 18:31

    Wottie:

    Ik zou direkt op een aanbod ingaan om die duitser te verkopen.
    Krijg je misschien genoeg rupias voor om een Enfield te kopen.

  • 05 Februari 2007 - 21:17

    Chris Noorbeek:

    hey biker pas goed op jezelf en veel succes met de rit.Kom je eigenlijk nog ooit eens terug!!geniet er maar van gr van Armand en Chris

  • 06 Februari 2007 - 18:58

    Domenique En Myriam:

    Hallo Santaclouse,Leuk weer eens iets van je te horen.Geweldig wat je allemaal mee maakt!Veel plezier verder met je reis en tot lezens weer.Groetjes

  • 07 Februari 2007 - 15:48

    Jordi:

    he krullebol,
    op dit thempo ben je pas in 2011 in australie.
    een motor heeft meer versnellingen.

    gr jordi

  • 07 Februari 2007 - 21:22

    Rene En Georgette:

    he marco denk je dat we je in juli 2007 in Australie zien?. Zit dan aan de oostkust met vrouw en kids

  • 11 Februari 2007 - 05:23

    Ilse En Maarten:

    Ha marco,

    ja deat kennen we die reactie van "hier kom ik nooit meer"


    HAHAHAHAHA intussen al 3 keer terug geweest (-:

    DUS!

    see you in Bangkok! wij zijn daar in de eerste week van Maart.

    met je motor moet je naar YUT van Dynamicmotor.
    als je wilt stuur ik je het adres wel door..

    Houdoei
    Maarten en Ilse

  • 12 Februari 2007 - 20:05

    Larissa:

    zo te zien en lezen bevalt het je overal nog veel te goed en blijven wij hier in dit kikkerlandje zitten met werk tot over onze oren door jouw paardjes ! veel plezier groeten uit hoogcruts

  • 19 Februari 2007 - 13:02

    Pieter:

    we zijn nu carnaval aan het vieren en vanmiddag drink een halve liter op jou, proost!!

  • 19 Februari 2007 - 19:05

    De Krulloo,s:

    van het week/end bij je zus in limburg geweest voor haar verjaardag nou je mist wat hoor heerlijk verwent met vele soorten vlaai lekkere friet biertje erbij optocht voor de deur voorbij nog een fijne reis en tot de volgende mail

  • 27 Februari 2007 - 15:12

    Lia P:

    vorige week in je bed geslapen.Lag volgens mij beter dan de stretcher op jouw foto.Mooie foto s stuurde je, je vader sliep er goed op. Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pushkar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2008

thuis

27 Januari 2008

possums from hell

18 December 2007

nieuw zeeland

11 November 2007

bijna in nieuwzeeland

14 Oktober 2007

foto s

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 57535

Voorgaande reizen:

29 Mei 2006 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: