halverwegen - Reisverslag uit New Delhi, India van marcowaterval - WaarBenJij.nu halverwegen - Reisverslag uit New Delhi, India van marcowaterval - WaarBenJij.nu

halverwegen

Door: Webmaster

03 Maart 2007 | India, New Delhi

een goede dag allemaal

om verder te gaan waar ik vorige keer gebleven was begin ik in pushkar ,het dorpje midden in rajastan, waar ik persoonlijk niet veel aan vond hoewel de meeste mensen het hier geweldig vinden. het is een heilige plaats waar ze meer tempels als mensen hebben, het zit vol met pelgrims en toeristen die de weg kwijt zijn. verder naar jaipur waar een mcdonalds is waar we ook gebruik van hebben gemaakt. het geheim van mcdonalds is dat waar ook ter wereld , mcdonalds smaakt altijd het zelfde en je voeld je daardoor een beetje thuis. alleen india is een uitzondering op die regel want hier eten ze geen vlees en kun je kiezen tussen kip, groente en soya ,die allemaal verdacht naar india smaken. want hier in india in restaurants krijg je altijd een super uitgebrijd menu maar uiteindelijk smaakt alles verdacht veel hetzelfde.(niet dat ik klaag want het smaakt geweldig).verder is jaipur voor mij weer gewoon de volgende stad in india met een ford en een paleis. ik ben niet zo een stadmens maar axel houd daar wel van dus oke dan maar. na 2 dagen weer vertrokken naar rantambol, een natuurpark waar je ook tijgers hebt, zeggen ze, dus wij op safari in zo n truck met 15 man. om 6 uur smorgens zouden we worden opgehaald, komt die truck om 7:30 eens aan kakken , goede morgen. natuurlijk geen tijger gezien als je daar met zo n vrachtwagen rond scheurd, wel een hoop ander wild en toeristen in andere vrachtauto s en jeeps. verder naar fatehpursekri , een oude verlaten stad ,best mooi maar 250 rupee entree moet je betalen terwijl de indoo s maar 20 betalen en dat vinden wij niet eerlijk. het gaat zo overal in india en dus hebben wij ontdekt dat je met oude kaartjes van andere toeristen ook binnen komt, dit heeft ons al een hoop geld bespaard ,vooral in de tach mahal in agra waar je 750 rupee betalen moet(behalven wij). in agra hadden we ook enorme stortbuien en de straten staan dan meteen blank, lekker fris met al dat zeikwater wat hier in open riool langs de straat loopt.
na agra via gwailor(groot ford) naar khajurago waar ze een hoop tempels hebben met pornografische standbeelden waar ik niet warm of koud van werd. wat wel leuk was ,was de kermis met draaimolens en 5 reuzen raderen ,waar je mij trouwens niewt in krijgt want ik zag meer roest als verf en de gondels waren zo rot dat je overal door de vloer heen kon kijken. ook werd alles door oude dieselmotoren en leren banden aan gedreven. er was een markt en het zag zwart van de mensen, er klonk een oorverdovend kabaal vooral van vreselijke boliwood muziek die hier keihard gespeeld word door schelle megafoons. vingers in de oren en slapen om de volgende morgen naar varanasi te vertrekken. toen we daar aan kwamen was in de hele stad geen kamer meer vrij en belanden we in een veel te duur hotel ,geen ramp want we waren kapotmoe en aan een bed en een douch toe. varanasi is een heilige stad (alles is heilig in india). het ligt langs de ganges, een heilige rivier en er speeld zich hier vanalles af. ze verbranden hier hun doden en gooien de as in de rivier , 50 m verder zit er een vend te scheiten en 50 m daarna doet moeder de was en wassen de mensen zich . de indieers kouwen de hele dag op een of ander rood goetje en spugen grote rode kloders op de grond waar ze dan weer met hun blote voeten doorheen lopen. het is leuk om te zien, dus we zaten daar lekker in de schaduw alles te bekijken,voor ons werd een boot gebouwd, links zaten pubers met de gsm te spelen(ze hebben geen nagel om aan hun kont te krabben maar allemaal een gsm) , en kinderen spelen cricket. ik ontdekte dat het hoopje kleren naast me begon te leven en het veranderde in een oud vrouwtje dat langzaam rechtop kwam meer dood als levend. ze kotste plotseling met grote golven groene kots uit haar neus en mond haar hele lijf onder en storte in elkaar. niemand die er op let de kinderen stappen er gewoon overheen maar voor mij was dit het smerigste wat ik ooit gezien heb, ik heb niet gekeken of ze nog leefde.
voor mij is dit de laatste herinnering van india.ik wil niet alleen negatief praten over india want er zijn heel veel mooie dingen maar die wegen voor mij minder dan de lelijke momenten.
van varanasi omhoog terug naar nepal waar we het chitwan national park bezochten voor een paar dagen.olifant rijden tussen de neushoorns en zelfs een tijger, super, nepal is helemaal mijn land.hier nog een duitser op een motor getroffen en toen naar een paar dagen met 3 motoren naar katmandu.hier de vlucht naar bangkok geboekt voor 5 febr. en gister ook de motoren ingepakt in grote houten kratten, nu alleen nog wachten en op naar thailand waar de doos met onderdelen op me licht te wachten en ik met een gezonde motor zuid oost azie kan ontdekken.
nu ik dit zit te typen is hier het holyfestival en word iedereen met verf beklad, ik zit hier dus in alle kleuren van de regenboog verstopt voor de idioten buiten op straat.
de groete

• 03 Maart 2007 - 12:16

Dennis F:

He Marco

Goed om weer iets van je te horen.Veel plezier in Thailand en dope rustig aan.

Greetz Dennis

• 03 Maart 2007 - 12:52

Boetske:

Ha die Marco

Veel plezier in thailand.
    Hopelijk vind je het daar ook zo leuk als in India.

Veel plezier nog en een goede reis!

Groet Boetske

• 03 Maart 2007 - 16:37

Dion:

ik hoop dat je de goede vlucht hebt geboekt! 5 februari duurt nog effe ;-)

Amuseer je en een goed reis verder!

• 04 Maart 2007 - 03:52

Maarte En Ilse:

Vooral doorgaan!
    We zien je wel op het strand verschijnen.....
    Mzzl Ilse en Maarten
    www.onsplekkie.com

• 04 Maart 2007 - 11:45

John J:

Marco blijf genieten van deze schitterende reis.
    Bedankt voor je leuke updates.
    HAVE FUN

• 05 Maart 2007 - 17:34

Bram S:

hey wereld genieter...

leuk om weer iets van je te horen....zo te horen gaat als nog goed...

veel plezier in thailand....

grt Bram S

• 11 Maart 2007 - 14:13

Andre:

Hoi Marco ditwas weer een boeiend verhaal uit india.Hoop dat tailand je ook zo boeid.Groetjes uit SGAVENZANDE

• 20 Maart 2007 - 19:51

Rene En Georgette :

he marco tijd voor een update!

• 20 Maart 2007 - 20:24

Leopold . Hogenhuis.: