thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van marcowaterval - WaarBenJij.nu thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van marcowaterval - WaarBenJij.nu

thailand

Door: Webmaster

25 Maart 2007 | Thailand, Chiang Mai

hoi hoi ik weer
nu in thailand, super heet hier maar een mens moet altijd iets te klagen hebben.
we zijn veilig geland in bangkok samen met de motoren, de motoren moesten 2 dagen op het vliegveld wachten dus wij in de taxi met nog twee hollandse, allemaal bagage de deuren gingen niet dicht, zo opweg naar kao san road ,de toeristenstraat in bangkok met goedkope hotels. het verschil met nepal is ontzettend groot, brede snelwegen ,grote auto s alles nieuw en schoon, het leek net of ik in america geland was. ook grote supermarkten met aircondition zoals de carfoure waar ik een hele middag heb rond gelopen, dit is iets wat ik al die tijd miste.
oke waar was ik gebleven?
kao san road ,een kippenhok gevonden meer was het niet maar ook bijna voor niets. een leuke straat hier om mensen te kijken, iedere avond met een fles bier op de stoep kijken naar al die bezope engelsen die op doorreis zijn naar de eilanden.
na 2 dagen de motoren af gehaald van het vliegveld, de hele dag van hot naar haar gelopen, ik met 5 pepflessen vol benzine en niemand die me vroeg wat ik daarmee van plan was. de onderdelen die ik in maastricht bij bmw besteld had kwamen dezelfde dag ook aan maar toen ik bij bmw in bangkok aan kwam konden ze mijn oude tweewieler niet repareren en werd ik 2 straten verder gestuurd naar harly davidson waar ze een goede bmw monteur hadden die mijn motor in een dag gefixt had. super servic van harly en bmw.
ook een nieuwe voorband gevonden en een achterband van axel gekregen die ik mee neem om later te wisselen.
na 3 maanden een super tijd gehad te hebben met axel is het tijd alleen verder te gaan, reizen is dan ook iets wat je volgens mij het beste alleen doet. je bent verplicht alles zelf op te lossen en je beleefd veel meer.
dus tot ziens axel en opweg naar ayuttaya waar je met de motor tussen oude tempels door kunt scheuren. daarna naar katachaburi naar de river kwai brug en verder richting de drie pagoda pas op de grens van burma. dit is een dood end voor toeristen dus de zelfde weg weer terug . de wegen hier in thailand zijn echt de beste ooit en hoe verder naar het noorde hoe beter ,de ene bocht na de andere. een hoop andere bmw s op de weg uit bangkok ,allemaal 1200 gs ers.
verder naar kamphaeng phet ouwe stenen kijken, en verder naar sukhothai waar ze nog meer oude stenen hebben opgestapeld.toen verder naar het noorden langs de burmese grens, overal zijn watervallen en natuurparken,slinger slinger zo naar chiang mai waar ik op jacht ben naar goede landkaarten zodat ik hier in het noorden offroad door de bergdorpjes kan scheuren opzoek naar de longnek tribe.
alles gaat veel te makkelijk hier in thailand, alles is goed geregeld, ik heb geen reden om me ergens over op te winden , het is een beetje saai lijkt het wel, dus op naar laos en cambodia, daarna zal ik thailand wel waarderen
de groete

• 25 Maart 2007 - 16:05

Bram S:

hey marco

he mooi dat het allemaal uiteindelijk gelukt is met het over vliegen naar thailand, met je motor enz..

gr Bram

• 26 Maart 2007 - 17:50

Josewaterval:

Beste Marco volgens mij beleef jij een ongelovelijk avondtuur Ik volg je verhalen ,al moet ik ze soms een maar keer overlezen.Jij hebt wat te vertellen als je terug komt.Geniet met volle tuigen.Tot mail.TaantSjé

• 28 Maart 2007 - 17:11

Roman:

Hey Waterval,

Is me ook wat. Moet je een BMW laten repareren bij een Harley specialist. Mooi verhaal. Ben je nog eens van plan om terug te komen. Ik zou het ook niet doen. Wat een leventje heb jij zeg. Let goed op jezelf en tot.........

groetjes,
    Roman.

• 29 Maart 2007 - 20:01

De Krulloo,s:

hoi neef zou graag eens een foto met jou erop willen zien hum HET WORDT HIER AL AARDIG LENTE ELLEN IS MORGEN JARIG EN OPA EN OMA KOMEN OOK HOU JE TAAI EN VEEL PLEZIER

• 29 Maart 2007 - 20:18

Rene En Georgette :

he marco heb je de drager van de koffers weer gelast?? Ik ben benieuwd of ik je in juli in Australie tegenkom

• 02 April 2007 - 19:45

Andrè:

Hoi marco fijn dat alles weer heel is en veilig op thailand is aangekomen.Leuk weer een paar foto's te zien van jouw en je reis.Zo te zien ziet het er geweldig mooi uit.
    Met Opa en Oma is alles /o'ke. Groetjes uit 's Gravenzande
    Ome Andre.

• 08 April 2007 - 09:45

Marielle :

Hey Marco,
    heb je weer eens opgezocht op internet hoor. Jonge jonge jij ziet wat! Prachtige foto's echt waar. Nog heel veel plezier daar, ik zou zeggen blijf zo lang als je kunt want zoiets doe je meestal maar 1x in je leven. Niet dat het niet gezellig is als je in Eijsden bent hoor ;-)
    Groetjes Marielle